پایان نامه ازشد مدیریت شناسایی بیمه درمان، کالایی ضروری
نوشته شده توسط : admin

بیمه های عمر و پس انداز ( مختلط پس انداز )

این نوع بیمه ها از ترکیب دو نوع بیمه خطر فوت و بیمه به شرط حیات به وجود می آیند ( فرجادی، ۱۳۵۴). دراین نوع قرارداد بیمه، مخاطره فوت و احتمال زنده ماندن بیمه شده یکجا و همزمان مورد تامین بیمه گر قرار می گیرد. عنوان مختلط بدان معنی نیست که بیمه گر نخست احتمال زنده ماندن و پس از آن خطر فوت رابیمه می کند ؛بلکه منظور این است که بیمه گر برحسب اوضاع و احوال و شرایط به تعهد خود در مورد یکی ازاین دو مخاطره عمل می کند.

این نوع بیمه پیوندی ، با وجود حق بیمه نسبتا سنگین ، از موقعیت آشکاری بردار است ( اوبر ، ۱۳۷۸).بیمه های مختلط پس انداز از یک بیمه عمر با سرمایه نزولی و یک عامل پس انداز صعودی تشکیل شده است ، یعنی عامل پس اندازی به تدریج زیاد می شود ، تا آنکه در پایان مدت با سرمایه بیمه برابر شود .این مدت زمان معولا ۲۵،۲۰،۱۵،۱۰،۵و۳۰ سال بیشتر است ( باقری گیگل ، ۱۳۸۴). بیمه عمر و پس انداز ، علاوه بر حمایت  مالی خانواده در هنگام  فوت نان آور آن، از جنبه پس اندازی نیز مفید است. جنبه پس اندازی این بیمه نامه برای افزایش استقبال بیمه گذاران از این محصول اضافه شده است. روش پرداخت اقساط این بیمه نامه به صورت ماهیانه ، ۳ ماهه ، ۶ ماهه ، سالیانه  و یکجا است . هدف این بیمه نامه معمولا فراهم ساختن سرمایه برای تامین هزینه تحصیلات فرزندان در صورت فوت و تشکیل سرمایه و پس اندازی در دوران پیری و کار افتادگی است . حق بیمه های وصولی بیمه های عمر مختلط یا پس انداز به سه دسته تقسیم می شود :

قسمتی مربوط به پس انداز است که در سرمایه گذاری به کار گرفته می شود .

بخشی مربوط به بیمه عمر زمانی ( بیمه عمر سرمایه نزولی ) است .

بخشی جهت هزینه های اداری ، تبلیغات بیمه گر و کارمزد پرداختی به نمایندگان فروش بیمه است ( امیری ، ۱۳۸۲) .

۲-۵-۵-بیمه اعتبار

بیمه اعتبار، بیمه نامه ای است که در رابطه با اعتبار یا نوعی وام ویژه صادر می شود که به موجب آن، اگر اتفاق معینی از قبیل مرگ، از کار افتادگی، ورشکستی یا بیکاری برای وام گیرنده رخ دهد، بخشی از بدهی وی یا تمام آن به وام دهنده باز پرداخت می گردد ( لعل فام ، ۱۳۸۴ ).

۲-۵-۶-بیمه درمان

بیمه درمان به دو صورت پایه و تکمیلی ارائه می شود. بیمه‌های پایه آن دسته از طرح‌های بیمه‌ای است که حداقل شمول و سطح خدمات پزشکی را دارد و شامل خدمات پزشکی، اورژانس، خدمات عمومی و تخصصی سرپایی و بستری است. ارائه این سطح بیمه خدمات درمانی،  سازمان تامین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح  و… است.

بیمه درمان پایه یکی از ارکان اصلی رفاه و تامین اجتماعی در جامعه بشری بوده که به دلیل تاثیر آن بر سلامت جامعه، اساسی ترین عامل در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر کشور است. پیشی گرفتن شیب نمودار هزینه‌های بهداشتی و درمانی نسبت به نمودار رشد تولید ناخالص ملی از یک سو، عدم امکان استفاده بیمه‌شدگان از اکثر امکانات درمانی و پوشش ندادن برخی خدمات درمانی در بیمه درمان پایه از سوی دیگر، ضرورت رویکرد جدید به بیمه‌های درمان مکمل را به عنوان یکی از راه‌های بهبود وضعیت بیمه درمان مطرح می کند (زارع، ۱۳۸۱).

شکاف‌هایی که در دستیابی بیمه‌شدگان به خدمات وجود داشته، در آنها این نیاز را به وجود آورده است که بعضی از خدمات را از بخش‌های دیگر تامین کنند و بیمه درمان مکمل به عنوان پلی که این شکاف خدمتی را پوشش می‌دهد، استفاده می شود. به عبارت دیگر بیمه‌های درمان مکمل به وجود آمده‌اند تا حق انتخاب مصرف کننده را به طور اختیاری افزایش دهند (احمدپور، ۱۳۸۱). تجربه نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها، برای تحت پوشش قراردادن بسیاری از خدمات درمانی، از بیمه‌های خصوصی استفاده می‌شود. در انگلستان که پوشش بیمه های سلامت در چارچوب بهداشت و درمان به طور فراگیر ارائه می شود، افراد می توانند برای استفاده از خدمات و مراقبت‌های تشخیصی در بخش خصوصی از بیمه خصوصی استفاده کنند. این عمل راه‌گریزی از لیست انتظار برای دریافت خدمات تخصصی است (دورانتون، ۱۳۸۰).

متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: