پایان نامه تعیین نگرش سرمایه¬گذاران وکسب بازده در بازار سهام
نوشته شده توسط : admin

جنبه نوآوری

بالغ بر ۵ دهه است که اساتید، محققان و صاحبنظران عرصه علوم اقتصاد و ریاضی در تلاشند تا به واسطه فرمول­­ها و روابط ریاضی به مدلی برای ارزش­گذاری دارائی­های مالی برسند. در پژوهش پیش رو در تلاشیم با گسترش روابط ریاضی به علوم رفتاری و به طور خاص نگرش سهامداران، تعریفی کمی برای نقش کیفی این عوامل ارائه دهیم و با گنجاندن این فاکتور در ارزش­گذاری اوراق بهادار قدمی در بسط و گسترش این مدل جهت بهبود نتایج برداریم.

شیوه رفتار سرمایه­گذاران در بازار اوراق بهادار نشان دهنده تاثیرگذاری گسترده عوامل روانی بر
ارزش­گذاری سهام توسط سرمایه­گذاران است. پژوهشگران به طور متفق­القول بر وجود عواملی جز عوامل بنیادی شرکت در قیمت­گذاری سهام صحه گذاشته اند.

یکی از عواملی رفتاری که مطالعات اندکی در کشور بر روی آن انجام شده نقش نگرش، خوشبینی و بدبینی، سرمایه­گذاران بر روی تصمیمات آنها در سرمایه­گذاری است. در این پژوهش به بر بررسی اثر این عامل در ارزش­گذاری دارائی­ها در سطح پرتفلیوی در طی هشت سال از فعالیت بازار سرمایه ایران پرداخته شده است.

در همین راستا علاوه بر بررسی نقش نگرش سرمایه­گذاران بر روی بازده سهام، تاثیر نگرش
سرمایه­گذاران در دوره قبل بر روی بازده سهام در دوره فعلی نیز بررسی شده تا بتوان به بررسی این موضوع پرداخت که آیا نگرش مثبت یا منفی نسبت به بازار رویکردی موقتی بوده یا تاثیری بلند مدت بر روی عملکرد بازار و سهامداران می­گذارد.

۱-۵٫ اهداف تحقیق

مباحث تئوری­های مالی و سرمایه­گذاری و تحلیل بنیادی سهام بر فروضی استوار می­باشند و اولین فرض، منطقی بودن رفتار سرمایه­گذاران است. سرمایه­گذاران با توجه به عواملی که جریانات نقدی شرکت را تعیین می­کنند اقدام به ارزشگذاری سهام شرکت­ها می­نمایند و چون این رفتار کاملا منطقی و دور از هر نوع تورش رفتاری صورت می­گیرد بنابراین قیمت سهام بسیار به ارزش ذاتی سهام در بازار نزدیک است. اما مشاهدات ناشی از نوسانات قیمتی و همچنین بازده­های غیر عادی که در بازار در مورد سهام مختلف رخ می­دهند. این سوال را مطرح می­کنند که اگر رفتار سرمایه­گذاران منطقی است و ارزشگذاری سهام دقیق انجام می­شود، آنگاه سرچشمه این تحرکات غیر عادی در بازار چیست؟  بخشی از این نوسانات ناشی از رویدادهای غیر منتظره­ای است که در بازار رخ میدهند و برخی دیگر ناشی از رفتار سرمایه­گذاران فعال در بازار می­باشد. این رفتارها در قالب مالی رفتاری مطالعه می­شوند. یکی از مباحث مالی رفتاری، نگرش سرمایه­گذاران و به عبارتی نوع نگاه خوشبینانه یا بدبینانه آنها به بازار سهام است. هرچه اثرگذاری عوامل رفتاری بر قیمت­گذاری سهام افزایش یابد، ارزشگذاری دارایی­های مالی در بازار سرمایه از پیچیدگی بیشتری برخوردار می­شود که این مساله موجب می­شود تحلیل­گران، سرمایه­گذاران، سفته­بازان و آربیتراژگران در برآورد ارزش واقعی دارایی­ها از قیمتی که بازار در نظر می­گیرد بیشتر فاصله بگیرند در نتیجه معاملات اوراق بهادار بیشتر تحت تاثیر نگرش سرمایه­گذاران نسبت به آینده بازار و سهام انجام گیرد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: