پایان نامه تاثیر آموزش مهارت های سازمان دهی- برنامه ریزی در بهبود تاثیرات هیجانی دانش آموزان
نوشته شده توسط : admin

ادبیات و پیشینه تحقیق

 

۱-۲ عملکرد تحصیلی

در دنیای امروز بیش از هر چیز، کسب دانش و مهارت برای ادامه زندگی ضروری است و شاید یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده کیفیت زندگی انسان ها، میزان برخورداری از دانش و آموزش است. اشتغال به تحصیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی برای تعداد زیادی از افراد جامعه یعنی دانش آموزان و دانشجویان می باشد. از سویی فرد باید از نظر وجوه کلی زندگی موفق و کارآمد باشد تا بتواند عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشد. در واقع دانش و مهارت کلی در زندگی در کنار دانش و مهارت مربوط به تحصیل برای موفقیت و پیشرفت تحصیلی لازم و ضروری می‌باشند (موسوی، ۱۳۸۷).

با توجه به این که بالا بردن عملکرد تحصیلی دانش آموزان یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش  است، سرمایه گذاری در این زمینه، جزء وظایف ضروری مسئولین امر تلقی می شود، چنانکه عدم توجه به این مساله، نتایج نامطلوبی را برای دست اندرکاران آموزش و پرورش و دانش آموزان در پی خواهد داشت و نوعی اتلاف در آموزش به حساب می‌آید. زیرا دانش آموزی که عملکرد تحصیلی پایین ( افت تحصیلی ) دارد به هدف های تعلیم و تربیت آن دوره تحصیلی دست نیافته است و آن چه نگران کننده تر می باشد این موضوع است که بسیاری از دانش آموزان توانایی بالقوه برای موفقیت و پیشرفت عملکردی بهتر را دارند، ولی دچار افت و شکست می شوند (موسوی، ۱۳۸۷).

بنابراین برای حل این مساله (افت تحصیلی) و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان، باید عوامل مختلفی را که در عملکرد تحصیلی موثر می باشند، مورد بررسی قرار داد و با استفاده از شیوه های کارآمد و مفید، موجبات بهبود پیشرفت و عملکرد تحصیلی را فراهم نمود.

متن کامل پایان نامه





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: