نوشته شده توسط : admin

بخش دوم:خدمات

۲-۲-۱) بازاریابی خدمات

بازاریابی دارای دامنه بسیار گستردهای است، زیرا براساس تعریف ، محصول عبارتست از “هرچیزی که بنحوی نیاز یا خواسته­ای را برآورده کند ” و “شخص، سازمان، انگاره، مکان ، خدمت و هرنوع فعالیتی که بنوعی این نیاز یا خواسته­ها را برآورده سازد اطلاق می­گردد” در نتیجه از تعاریف فوق چنان مستفاد می گردد که عرضه محصول با ابعاد مختلف آن نیاز به بازاریابی، با مفهوم کامل و ابعاد گسترده آن دارد . این مفهوم نه تنها بازاریابی محصول بلکه بازاریابی خدمات را نیز شامل می شود، بنابراین سازمان­های خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته و طرح­ها وبرنامه­های خود را بر پایه عناصر آمیخته بازاریابی بنا کرده­اند، به نتایج مثبتی رسیده­اند.

با توجه به اینکه میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کارهای خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است، هر چه فعالیت­های تجاری و اجتماعی پیچیده تر، تخصصیتر و رقابتیتر باشد، بخش خدمات رشد بیشتری می یابد و مدیران ناگزیرند برای اداره بهتر سازمانهای خود در دنیای فعال و پر رقابت امروز با اصول بازاریابی خدماتی آشنا شده و از فنون بازاریابی در ارائه خدمات و ارضای نیاز مشتریان خود بهره گیرند.

در سال‎های کنونی رشد فرآیند خدمات به صورت یکی از روندهای اصلی در دنیا درآمده است. در ایالات متحده آمریکا به سبب افزایش ثروت، احساس به داشتن زمان بیشتر برای تفریح و پیچیده‎تر شدن محصولات که نیاز به ارائه خدمات خاص دارند،‌ نظام اقتصادی مبتنی بر ارائه خدمات رشد زیادی نموده است.

سازمان‎های خدماتی بیش از ۷۴% تولید ناخالص داخلی را به وجود می‎آورند. اگرچه در ۱۹۷۰ مشاغلی که خدماتی را ارائه می‎کردند در آمریکا به بیش از ۵۵% نمی‎رسید در سال ۱۹۹۳ این سازمان‎ها بیش ۷۹% نیروی شاغل را در اختیار داشتند.

درنظام اقتصاد جهانی سازمان‎های خدماتی دارای رشد بیشتری هستند و بیش از یک چهارم ارزش تجارت بین‎المللی را تشکیل می‎دهند. درواقع انواع گوناگونی از منابع خدماتی وجود دارند (بانک­داری، بیمه، ارتباطات، حمل ونقل، مسافرتی و سرگرمی) که در کشورهای پیشرفته در سراسر دنیا بیش از ۶۹% نظام اقتصادی را تشکیل می‎دهند. ( ابطحی، کاظمی، ۱۳۷۶، ۱۲)

امروزه سازمان‎ها اهمیت ارائه خدمات به مشتریان را درک کرده و می‎دانند که ارائه خدمات به مشتریان بیش از پاسخ دادن به شکایت‎های آن‎هاست.

صنایع خدماتی بسیار گوناگون هستند که دولت‎ها از طریق دایر کردن سازمان‎های کاریابی، بیمارستان‎ها، سازمان‎های وام دهنده، سازمان‎های نظامی، انتظامی گمرک و … خدمات عمده‎ای را ارائه می‎دهند، سازمان‎های خصوصی مانند بیمه، شرکت‎های مشاوره‎ای، حقوقی و … نیز نوعی ارائه دهنده خدماتی می‎باشند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سنجش رابطه عوامل آمیخته بازاریابی با جذب مشتریان بانکی

۱-۴-۲ )اهداف کاربردی

سنجش رابطه بین مکان و توسعه شعب با میزان جذب مشتریان

سنجش رابطه بین نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی در جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تنوع و به روز بودن خدمات بانکی در بانک با جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تبلیغات بانکی با جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی بر جذب مشتریان

سنجش رابطه دارایی­های فیزیکی ملموس بر جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر رویه ارائه خدمات بر جذب مشتریان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه  با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: