سمینار بررسی مولدهای سرعت بالای شارمحوری
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”

مهندسی برق – قدرت

عنوان :

بررسی مولدهای سرعت بالای شارمحوری

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده:

(( ماشینهای شارمحوری )) به گونه های مختلفی از ساختارهایی اشاره دارد که خصوصیت مشترک عبور شار در راستای محور بجای عبور در راستای شعاع را به همراه دارند. بکارگیری آهنرباهای دائم در ساختار شارمحوری منجر به شکل گیری ((ماشینهای شارمحوری آهنربای دائم)) گردید. این ماشینها مزایایی همچون ساختار فشرده ماشین همراه با قاب کوتاه، چگالی توان بالا و بازده بالا (به دلیل عدم وجود تلفات مس ناشی ازتحریک آهنربای دائم) را دارا می باشند . در مورد ماشینهای سرعت بالا ملاحظات حرارتی محدودیت های بیشتری را روی طراحی اعمال می کند.در سایزهای نسبتا” کوچکتر ماشینهای سرعت بالا ، سطوح خنک سازی کوچکتر و چگالی جریانهای بزرگتر (جهت تولید مکفی چگالی توان بالا) از بزرگترین عوامل مشکلات حرارتی هستند.علاوه بر آن ، سرعت بالا اضافه تلفاتی را همچون تلفات رتور به ماشین تحمیل می کند. رتور گردنده یک ماشین سرعت بالا تمایل به ایجاد تلفات اصطکاک هوای بسیار بالایی دارد. در چنین شرایطی ، تقلیل فشار هوای داخل ماشین غیرقابل اجتناب است. طبیعتا” هوا با فشار تقلیل یافته ، نرخ انتقال حرارت از رتور را کاهش می دهد که این امر منجر به افزایش ناگهانی دمای آهنرباهای دائم و رتور در مدت زمانی کوتاه می گردد. از اینرو در طراحی این نوع ماشینها باید توجه خاصی را مبذول ملاحظات حرارتی کرد. تلفات جریانهای گردابی ناشی از فرکانس بالا در آهنرباهای دائم و فولاد رتور ، مسائل مرتبط با سرعت بالا و ایجاد خلاء را دامن میزنند. این تلفات منابع گرمایی بیشتری را برای آهنرباهای دائم ایجاد می کنند. بنابراین توجهات خاصی باید مبذول تحلیل تلفات رتور (که می بایستی تا حد قابل قبولی از آن کاسته شود ،) گردد.

 

مقدمه:

 ایده تبدیل انرژی بین استاتور و رتور بر اساس تحریک از طریق آهنربای دائم بعنـوان جـایگزینی در آینده تکنولو ژیهای مرتبط با جاروبک قابل انتظار بوده است . این روند در گذشته با مـوانعی چـون ضـعف تکنولوژیهای ساخت آهنرباهای دائم و محدودیتهای الکترونیک قدرت که نتیجتا ” سد راه کاربردهـایی بـا حدود قدرت بالا شده اند ، مواجه بوده است . بنابراین تحقق این امر با ترقی تکنولـوژی در د و زمینـه یـاد شده امکان پذیر شده است . در یک کشور صنعتی امروزی بین نیم الی دوسوم انرژی الکتریکی توسط ماشینهای الکتریکی مصرف می گردد. با وجود چنین میزان مصرفی حتی افزایش کوچکی در بازده ، منجر به صـرفه جـویی عظیمـی در مقیاس جهانی خواهد شد . در چنین فضایی، ماشینهای آهنربای دائم بدون جاروبک با توجه به بازده بالا، ضریب قدرت بالا و چگالی توان بالا نقش بزرگی را ایفا می کنند . این عوامل دلایل اصلی گسترش سـریع اینگونه ماشینهایی است . 2 در این وادی (( ماشینهای شارمحوری )) پیشرفتهای امیدبخش تری برای کاوش در این زمینه را پـیش روی ما نهاده است . همانطور که از نام آن نمایان است (( ماشینهای شارمحوری )) به گونـه هـای مختلفـی از سـاختارهایی اشاره دارد که خصوصیت مشترک عبور شار در راستای محور بجای عبور در راستای شـعاع را بـه همـراه دارند. بکارگیری آهنرباهای دائم در ساختار شارمحوری منجر به شـکل گ یـری ((ماشـینهای شـارمحوری 3 آهنربای دائم)) که تخفیف یافته آن AFPM است، گردید . این ماشینها مزایایی همچون ساختار فشرده 4 ماشین همراه با قاب کوتاه، چگالی توان بالا و بازده بالا (به دلیل عدم وجود تلفات مس ناشی ازتحریـک آهنربای دائم) را دارا می باشند.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.

 





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: