سمینار پس پردازش با استفاده از پراکندگی مجازی برای ارتقای لبه
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش الکترونیک

عنوان:

پس پردازش با استفاده از پراکندگی مجازی برای ارتقای لبه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

مرحله نخست در تحلیل تصویر، بخش بندی است. با عمل بخش بندی، تصویر به قسمت های تشکیل دهنده اش تقسیم می شود. میزان بخش بندی، به موضوع مورد نظر بستگی دارد. یعنی وقتی اشیای مورد علاقه کاربرد مورد نظر از هم جدا شده باشند، باید بخش بندی متوقف شود. الگوریتم های بخش بندی تصاویر تک رنگ، معمولاً مبتنی بر یکی از دو خاصیت اصلی سطوح خاکستری یعنی ناپیوستگی یا شباهت هستند. در دسته اول تصویر بر اساس تغییر سریع سطح خاکستری بخش بندی می شود. موضوعات اصلی در این دسته آشکارسازی نقاط منفرد، خطوط و لبه های تصویر است. روش های اصلی در دسته دوم مبتنی بر آستانه گیری، رشد ناحیه و تقسیم و ادغام ناحیه هستند. پس یکی از مباحث مهمی که در راستای پردازش تصویر مطرح است لبه یابی است. آشکارسازی لبه متداول ترین راه برای آشکارسازی ناپیوستگی های معنادار در سطح خاکستری تصویر است. لبه مرز بین نواحی با خواص نسبتاً متفاوت سطح خاکستری است. از آنجا که عملگرها مشتق بیانگر تغییرات هستند،لذا در آشکارسازی لبه در تصاویر که بیانگر تغییرات سطح خاکستری هستند از این عملگرها استفاده می شود. در عمل، عمومی ترین راه برای جستجوی ناپیوستگی ها پیمایش کامل تصویر با یک نقاب است.

مقدمه:

روش های ارتقا و بازیابی تصویر برای پردازش تصاویر آسیب دیده اشیای غیر قابل بازیافت یا تصاویر آزمایش هایی که تکرار آن ها بسیار پرهزینه است، به کار می روند. در باستان شناسی نیز روش های پردازش تصویر برای بازیابی عکس های مات شده ای که تنها باقی مانده آثار هنری نادر هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. در فیزیک و زمینه های مرتبط، فنون رایانه ای بارها تصاویر آزمایش های مربوط به موضوعاتی نظیر پلاسماهای پر انرژی و تصاویر را نیز می توان در نجوم، زیست شناسی، پزشکی هسته ای، اجرای قانون، دفاع و صنعت بیان کرد. در این گزارش به موضوع ارتقاگر لبه بر مبنای شبکه های عصبی، برخی روش های ارتقای لبه و معرفی آن ها برای آشنایی بیشتر با این مبحث پردازش تصویر و توصیف کوتاهی از این روش ها و درمورد یکی از روش های معرفی شده ارتقای لبه و پیاده سازی آن و گرفتن تصاویر خروجی بحث کنیم. در همه ی فصلها، هدف ارتقای لبه در تصاویر سیاه و سفید و برجسته اکردن لبه های تصویر برای واضح تر شدن آن ها در کاربردهای خاص است.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: