سمینار لیزر و تمام نگاری و کاربردهای لیزر
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش الکترونیک

عنوان:

لیزر و تمام نگاری و کاربردهای لیزر

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

امروزه لیزر به خاطر کاربردهایش در اغلب علوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به کاربردهای این وسیله افزوده می شود بطوری که کمتر بخشی از علوم را می توان پیدا کرد که لیزر در آن کاربردی نداشته باشد.در این سمینار ضمن معرفی لیزر به بررسی مفاهیم و تعاریف اولیه، اصول عملکرد لیزر، خصوصیات باریکه لیزر مشخصات لیزرها انواع لیزرها می پردازیم. نهایتاً به مقایسه لیزرها از لحاظ ایمنی باریکه و توان خروجی خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی کاربردهای لیزر در زمینه های مختلف، اعم از کاربردهای پزشکی ، کاربردهای نظامی، صنعتی، امنیتی، سیستم های نفت و گاز و غیره خواهیم پرداخت. همچنین ضمن معرفی تکنیکی به نام تمام نگاری به بررسی اصول فیزیکی، شرایط ضبط تمام نگاری، روش های بازیابی اطلاعات ذخیره شده با تمام نگاری می پردازیم. در ادامه به کاربردهای این تکنیک در عرصه های مختلف خواهیم پرداخت و نشان می دهیم که با استفاده از این تکنیک پیشرفت های شگرفی در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه پزشکی ذخیره سازی اطلاعات سیستم های امنیتی و غیره صورت گرفته است.

مقدمه:

یکی از مهمترین اکتشافات قرن بیستم لیزر، می باشد که اهمیت آن و کابردهای آن برکسی پوشیده نیست. از زمان اختراع لیزر کاربردهای روز افزونی به طور پیوسته برای این وسیله پیدا شده است به طوری که کمتر بخشی از علوم و تکنولوژی پیدا می شود که در آن لیزر کاربردی نداشته باشد. امورزه لیزر در صنایع نظامی، سیستم های امنیتی، پزشکی، صنایع خوردوسازی، صنایع مخابرات و غیره مورد بهره برداری قرار می گیرد.یکی دیگر از کاربردهای لیزر تمام نگاری است. تمام نگاری تکنیکی است که اجازه می دهد نور پراکنده شده از شی ضبط شده و مجددا تحت شرایط خاصی احیا گردد. در واقع تمام نگاری عکسبرداری سه بعدی از یک جسم و یا یک صحنه را ممکن می سازد. اما قابلیت واقعی این تکنیک پس از اختراع لیزر مشخص گردید. تمام نگاری کاربردهای وسیعی دارد که از آن جمله استفاده در حافظه های نوری، بازیابی دیتا، فرآیند پردازش نوری و غیره می باشد. به طور کلی امروزه لیزرها در مقاصد بسیار متنوعی استفاده می شوند. برای مثال از هدف گیری موشک ها تا نظارت بر آلودگی و حتی حساب کردن اجناس در فروشگاه ها و غیره. بنابراین به دلیل اهمیت فوق العاده لیزر و تمام نگاری در نظر داریم که کاربرهای آن ها را به طور دقیق مورد توجه قرار دهیم.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: