پایان نامه بررسی پخش بار احتمالاتی فازی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

بررسی پخش بار احتمالاتی فازی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

یکی از مسائل مهم در سیستم های قدرت محاسبات پخش بار می باشد. روش های متعددی جهت پخش بار بیان می گردد، اکثر این روش ها مدل بارها را به صورت ثابت در نظر می گیرد. با توجه به اینکه معمولاً در سیستم های قدرت، اختلالات موجود باعث تغییر نقاط کار سیستم می گردد، از این جهت لازم است مدلی برای بارها پیشنهاد گردد که عدم قطعیت بارها را نمایش دهد تا به واقعیت کار سیستم قدرت نزدیکتر باشد. برای این منظور، برای بارها توان های راکتیو و اکتیوی پیشنهاد می گردد که دارای قطعیت نبوده و می توان آن را به دو منظور در نظر گرفت. در حالت اول به صورت کمیت های آماری و استفاده از حالت اتفاقی محاسبات پخش بار که تجزیه و تحلیل آن با استفاده از تبدیل فوریه سریع انجام می پذیرد. حالت دوم به صورت در نظر گرفتن متغیرها به شکل اعداد فازی می باشد. این دو روش باهم مقایسه شده است و نتایج، حاکی از این مطلب است که چون آنالیز فازی نیاز به اطلاعات کمتری دارد، می تواند در سیستم های بزرگ به صورت گسترده تر مورد استفاده قرار گیرد.

مقدمه:

ارزیابی عمده یک سیستم قدرت پیشرفته که به صورت آنی انجام می شود، همیشه مورد رضایت تمامی مشتریان و مصرف کنندگان برق بوده است. در این راه مشکلات بسیار زیادی است که مهندسان با آن درگیرند و در پی اندیشه ای مناسب در مورد آنها می باشند. این مشکلات شامل:

1- دامنه ولتاژ نقطه ای و فرکانس سیستم بایستی بین مقادیر مرزی حفظ شود.

2- تناوبی بودن جریان باعث برجا گذاشتن شکل موج های جریان و ولتاژهای نسبتا سینوسی می شود.

3- خطوط انتقال بایستی در محدوده پایداری و در محدوده گرمایی خودشان باشند.

4- سهم اتصالی ها بایستی کمتری مقدار باشد.

علاوه بر آن چون رقابت بین شرکت های مختلف برقی در تنظیم مجدد سیستم وجود دارد، لذا بایستی ارزش انتقال و قوانین آن حفظ شود. برای توسعه بخشیدن به این کار، چندین نشریه کلیدی و راه گشا در زمینه عملکرد سیستم های قدرت وجود دارند که براساس ترتیبی موثر، مبحث پخش بار و مطالعات برگرفته بر پایه پخش بار را به طور احتمالی مورد بررسی قرار می دهند.

موضوع اصلی مبحث مطالعه پخش بار، تعیین وضعیت حالت ماندگار عملکرد شبکه قدرت است. در حالت ماندگار می توان خروجی هایی را پیدا کرد که شامل مجموعه ای از وضعیت بارها، توان های اکتیو و راکتیو عبوری در طول شبکه و دامنه ولتاژها و زوایای فازها در تمام باس های شبکه می باشد.

توسعه، طراحی و عملکرد روزانه سیستم های قدرت بر مطالعات پخش بار گران قیمتی بنا شده است. اطلاعاتی که در این مطالعات استفاده می شود، چونان که نمایش دهند یا خیر، شامل دامنه ولتاژ نقطه ای و توان های اکتیو و راکتیو عبوری در طول خطوط انتقال و ترانسفورماتورها هستند که در بین محدوده ای که از قبل در موردشان تصمیم گیری شده، عمل می کنند. اگر دامنه ولتاژ از محدوده های خود در یک و یا چند نقطه از شبکه خارج شود، آنگاه در خور کنترل و تنظیم مجدد شایسته آن قرار خواهد گرفت. به طور مشابه، اگر مطالعه ای پیش بینی کند که پخش بار، چه ظرفیتی را در یک خط انتقال جابجا می کند، کنترل متناسب آن اعمال خواهد شد.

برای مدل نمودن یکپارچه تولید توان غیرقطعی در سیستم روشی پیشنهاد می کنیم. جزئیات این روش در فصل اول آمده که با عنوان «تحلیل عدم قطعیت در حالت ماندگار سیستم قدرت» مطرح می شود. واضح است همان گونه که شاهد اجرای تعداد زیادی از بخش های اطلاعات ورودی هستیم، اطلاعات درخواستی پخش بار محدوده های ثابتی را به کار می گیرند تا بر روی حل تأثیر گذارند.

در حین محاسبات پخش بار، تأثیرات پراکندگی و بی دقتی داده ها به گونه ای است که محدوده ای از مقادیر را برای هر کمیت خروجی به دست آورده و با درجه بالایی از احتمالات، وضعیت های عملکرد سیستم را تحت کنترل قرار می دهد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: