پایان نامه بررسی رابطه آگاهی ازبرند با کیفیت درک شده
نوشته شده توسط : admin

روابط عمومی

روابط عمومی عبارت است از تشویق غیر شخصی؛ تقاضا برای خرید یک محصول، خدمت یا واحد تجاری ازطریق درج اخبار تجاری با اهمیت ومثبت در یک رسانه انتشاراتی یا پخش از رادیو و تلویزیون بدون اینکه سازمان ذی ربط پولی پرداخت کند، گاهی نتایج روابط عمومی بسیار مطلوبی است. بیشتر سازمان ها برای جلب توجه یا تغییر یک ذهنیت منفی سازمانی و بیشتر کشورها برای جلب توریست، سرمایه گذاری خارجی و حمایت بین المللی از روابط عمومی استفاده می کنند(روستا وهمکاران؛ ۱۳۸۳)

 

۲-۷-۹ نیروی فروش

یکی از پرهزینه ترین ابزار ارتباطی دربازاریابی بهره گیری از نیروی فروش شرکت است که برای جلب خشنودی مشتریان و یافتن مشتریان تازه، به سفرهای کوتاه و بلند فراوان می روند. اینان بایستی ازوقت محدود تماس با مشتریان، بیشترین بهره برداری را کنند. ازدیگر ابزار افزایش کارایی نیروی فروش، به کارگیری فن آوری نوین مانند لپ تاب، موبایل، پست الکترونیکی و… است(کاتلر، ۱۳۸۵)

 

۲-۷-۱۰ بازاریابی مستقیم (فروش حضوری)

هدف تمام کوشش های بازاریابی افزایش فروش سود آور از طریق ارتقای خواسته های بازای در دراز مدت است. فروش حضوری در رسیدن به این هدف نقش مهمی دارد. فروش حضوری عبارت است ازانتقال اطلاعات درباره محصول؛ خدمت ایده و نظارت بر اینها به مشتریان جهت متقاعد کردن آنها به خرید. فروش حضوری با دیگران اجزای آمیخته ترفیع تفاوت دارد و در مقایسه با آنها از مزایای بیشتر برخوردار است (روستا وهمکاران، ۱۳۸۳)

 

         

۲-۸ پیشینه داخلی

تحقیق تحت عنوان «بررسی تأثیرابعاد آمیخته بازاریابی درابعاد ارزش ویژه برند موسسات آموزشی؛ مطالعه موردی مؤسسات آموزش زبان » درسال ۱۳۹۲ توسط نوع پسند و همکارانش انجام شده است. دراین تحقیق برای ارزش ویژه برند از مدل آکر ارزش ویژه برند مشتری محور در نظر گرفته شده است تنها به بررسی چهار عنصراول مدل آکر می پردازیم. دراین پژوهش هم با توجه به تحقیق یو و همکاران (۲۰۰۹ ) دو بعد آگاهی و تداعی گرهای درهم ادغام شده اند و مدلی سه بعدی متشکل از آگاهی؛ تداعی، کیفیت ادراک شده و وفاداری برای ارزش ویژه برند درنظر گرفته شده است و برای آمیخته بازاریابی از مدل کاتلر و فوکس (خدمات آموزشی، قیمت، مکان، ترفیع، فرآیندها، شواهد فیزیکی و افراد) استفاده شده اند که درشکل زیر نشان داده شده است. جامعه آماری پژوهش مؤسسات آموزش زبان درسطح شهر رشت است. نمونه مورد مطالعه دراین تحقیق ۳۰۲ نفر است. برای جمع آوری داده های این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. سؤالات آمیخته بازاریابی خدمات و سؤال مربوط به ارزش ویژه برند تنظیم شده است و ضریب آلفای کروبناخ این پرسشنامه ۸۲۲/۰ می‎باشد. برای بررسی فرضیه اصلی تحقیق از روش معادلات ساختاری وبرای سنجش فرضیه ها از تحلیل رگرسیون استفاده شده است. پردازش حاصل از داده ها حاکی از آن است که خدمات آموزشی، فرآیند ارائه خدمات، افراد و ترفیع تأثیر مثبت ومعناداری برارزش ویژه برند دارند همچنین خدمات آموزشی موسسه به عنوان تأثیرگذراترین عامل درافزایش ویژه برند شناسایی گردید.

 

شکل ۲-۱ کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند

پیشینه تحقیقی با عنوان «بررسی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژه برند مبنی بر مشتری (مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد)» درسال ۱۳۹۲ توسط رحیم نیا وهمکارانش انجام شده است. این کار تحقیقی با هدف اندازه گیری تجربی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژه برند درحوزه ی هتلداری طراحی شده است. این تحقیق از نظرهدف، کاربردی وبراساس روش گرد آوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. داده های موردنیاز با پرسشنامه از مشتریان هتل ها ی پنج ستاره ی مشهد جمع آوری شد. به منظور تجربه وتحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژه برند است وتأثیر قابل توجهی بر سایر ابعاد ارزش برند دارد و تعیین کننده ای قوی درارزش ویژه برند محسوب می شود.

پایان نامه ای تحت عنوان بررسی تأثیر آمیزه بازار یابی بر روی ارزش ویژه برند توسط آیدا رنجبر درسال ۱۳۹۰ انجام شده است. دراین تحقیق بررسی نحوه اثرگذاری عناصر آمیز بازاریابی برروی ارزش ویژه برند درشرکت شیرین عسل براساس مدل مفهومی تحقیق رابط میان عناصرآمیز بازاریابی محصول، قیمت، ترویج وتوزیع به عنوان متغیرهای برون زا ودرمورد ارزش ویژه برند آگاهی از برند / تداعی ذهنی؛ وفاداری به برند وکیفیت ادراک شده به عنوان متغیرهای درون زا فرضیه سازی شده است ونمونه آماری شامل ۴۸۰ نفراز مصرف کنندگان درسطح شهر تبریز می باشند ونتایج معادلات ساختاری بیانگر تأثیرعناصرقیمت ومحصول برتمامی ابعاد ارزش ویژه برند است. دو عنصرتوزیع وفعالیت های ترویجی نیز ازعوامل اثرگذاربرآگاهی ازبرند هستند.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: