سمینار مبدل های چند سطحی و روش های حذف هارمونیک در آنها
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

مبدل های چند سطحی و روش های حذف هارمونیک در آنها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

مبدلهای چند سطحی در سالهای اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته اند. خصوصا درسیستم های منابع انرژی گسترده مانند سلولهای خورشیدی، باطری های گوناگون، انرژیهای فسیلی، انرژی باد و میکروتوربین ها که مبدلهای چند سطحی می تواند در آنها برای تغذیه بار یا شبکه ac بدون مسایل نامتعادلی ولتاژ به کار رود. مزیت مهم دیگر مبدلهای چندسطحی پایین بودن فرکانس سویچینگ درآنها نسبت به مبدلهای قدیمی تر می باشد که به معنی کاهش در تلفات سویچینگ در این مبدل هاست.

موج ولتاژ خروجی در مبدلهای چند سطحی به صورت پله ای می باشد از اینرو این مبدلها هارمونیکها را در مقایسه با مبدل های موج مربعی به میزان بیشتری کاهش می دهند. در این تحقیق به بررسی روشهایی جهت بهبود هرچه بیشتر عملکرد مبدلهای چند سطحی که منجر به کاهش هارمونیک در آنها خواهد شد پرداخته ایم.

مقدمه:

یکی از بزرگترین مشکلات در مفاهیم کیفیت توان در سیستم های الکتریکی، مولفه های هارمونیکی است. هارمونیک ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: 1- هارمونیک های ولتاژ 2- هارمونیک های جریان. هارمونیک های جریان معمولا به
وسیله هارمونیک های موجود در منابع ولتاژ تولید می شوند و بستگی به نوع بار مثلا بار القایی، مقاومتی یا خازنی دارد. هر دو گروه هارمونیک ها می توانند در سمت بار یا منبع تولید شوند. هارمونیک هایی که به وسیله بار تولید می شود با توجه به رفتار غیر خطی وسایلی مانند مبدل های توان و… ایجاد می شوند. هارمونیک های بار می تواند باعث گرمای بیش از حد هسته های مغناطیسی ترانسفرمرها و موتورها شود. از طرف دیگر، هارمونیک های منبع به طور عمده به وسیله منبع توان با شکل موج ولتاژ غیر سینوسی تولید می شوند. هارمونیک های منبع جریان و ولتاژ، باعث تلفات انرژی، تداخل الکترومغناطیسی و گشتاور نوسانی در محرکه های موتور AC می شوند. در این تحقیق به یک سری از روشهای عملی و تئوری برای بهبود عملکرد مبدلهای چند سطحی (از جمله کاهش هارمونیک ها) اشاره خواهد شد.

فصل اول: کلیات

1-1- هارمونیک ها در سیستم های الکتریکی

یکی از بزرگترین مشکلات در مفاهیم کیفیت توان در سیستم های الکتریکی، مولفه های هارمونیکی است. هارمونیک ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: 1- هارمونیک های ولتاژ 2- هارمونیک های جریان. هارمونیک های جریان معمولا به وسیله هارمونیک های موجود در منابع ولتاژ تولید می شوند و بستگی به نوع بار مثلا بار القایی، مقاومتی یا خازنی دارد. هر دو گروه هارمونیک ها می توانند در سمت بار یا منبع تولید شوند. هارمونیک هایی که به وسیله بار تولید می شود با توجه به رفتار غیر خطی وسایلی مانند مبدل های توان و… ایجاد می شوند. هارمونیک های بار می تواند باعث گرمای بیش از حد هسته های مغناطیسی ترانسفرمرها و موتورها شود. از طرف دیگر، هارمونیک های منبع به طور عمده به وسیله منبع توان با شکل موج ولتاژ غیر سینوسی تولید می شوند. هارمونیک های منبع جریان و ولتاژ، باعث تلفات انرژی، تداخل الکترومغناطیسی و گشتاور نوسانی در محرکه های موتور AC می شوند. هر شکل موج تناوبی می تواند به صورت جمع مولفه اصلی و مولفه های هارمونیکی نمایش داده شود. با به کار بردن تبدیل فوریه، این مولفه ها می توانند گسترده شوند. فرکانس هر مولفه هارمونیکی مضرب صحیحی از فرکانس مولفه اصلی است. معیارهای مختلفی برای تعیین مقدار مولفه های هارمونیکی وجود دارد. متداول ترین معیار TDH است که به صورت معادله (1-1) تعریف می شوند.

برای دانلود متن کامل  اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: