پایان نامه طراحی و پیاده سازی قرآن دیجیتال جیبی با ترجمه ها و تفاسیر
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

طراحی و پیاده سازی قرآن دیجیتال جیبی با ترجمه ها و تفاسیر

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

هدف از این پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک دستگاه قرآن دیجیتال جیبی است که شامل ترجمه به زبان های مختلف به همراه تفاسیر قرآن مجید و صوت دلنشین آیات قرآن است. این دستگاه در واقع یک کتاب الکترونیکی است که مزین به کلام خداست. برای طراحی قسمت اول این دستگاه از یک حافظه 512 مگابایتی استفاده شده به همراه آی سی ATMega128 از خانواده AVR که به عنوان قسمت کنترلی متون و صفحه نمایش و کلیدها طراحی شده است. برای نمایش آیات از یک صفحه نمایش رنگی موبایل استفاده گردیده است. در قسمت دوم این دستگاه از یک تراشه DSP به همراه آی سی حافظه 512 مگابایتی برای ذخیره و پخش صوت قرآن کریم استفاده شده است که این تراشه سازگار با Motorola 56k می باشد و قابلیت اتصال به USB2.0 و MMC را دارد و نیز برای ذخیره سازی صوت از استاندارد FAT استفاده گردیده است. برای راه اندازه صفحه نمایش دسترسی به هیچ راهنمایی نداشتیم بنابراین یک Logic Analyzer چند کاناله جهت مهندسی معکوس به دست آوردن پروتکل ارتباطی نمایشگر طراحی کردیم.

امید است که توانسته باشیم گامی هرچند کوچک برای خدمت به کشور عزیزمان ایران انجام دهیم.

مقدمه

در این پایان نامه سعی شده است کتاب مبارک و مقدس «قرآن کریم» را به صورت یک کتاب الکترونیکی جیبی به همراه ترجمه و تفاسیر و صوت دلنشینش در یک حجم کوچک به اندازه قرآن جیبی طراحی و پیاده سازی کرده و مشکلات و موانعی را که برای طراحی این سری از لوازم الکترونیکی برای ارائه به بازار وجود دارد بررسی گردد.

همان طور که می دانیم امروزه استفاده از کتاب های الکترونیکی در جوامع پیشرفته فراوان شده است. لفظ e-BOOK یا کتاب الکترونیکی به دستگاهی گفته می شود که بتواند مجموعه ای از چند جلد کتاب را در خود جای دهد تا استفاده کننده بتواند در هر زمان و مکان به آن دسترسی داشته باشد و نیز به صورت جیبی و قابل حمل باشد. در جوامع شرقی کشورهایی نظیر چین، ژاپن، مالزی، کره و… شروع به ساخت این چنین دستگاه هایی کرده اند، هرچند تولیدات سایرین از نظر کیفیت قابل مقایسه با ژاپن نیست. در کشور ما هنوز اقدام حائز اهمیتی در جهت طراحی و تولید این محصولات صورت نگرفته است.

در حال حاضر چیزی که ساخت داخل باشد و بتوان به آن e-BOOK گفت، وجود ندارد آنچه هست دستگاه های MP3 و MP4 می باشند که می توان فایل صوتی و تصویری را با توجه به ظرفیت آنها در این دستگاه ها گنجاند که متاسفانه این ها نیز ساخت داخل نمی باشند.

تلاش کردیم با توجه به مطالب ذکر شده کتابی الکترونیکی طراحی کنیم که حجم قابل توجهی از اطلاعات را در خود جای دهد و با تکنولوژی روز همگام باشد. توسعه و تغییرات آن در زمان محدود امکان پذیر باشد و تولیدش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و چه از نظر هزینه و چه از نظر کیفیت بهینه سازیش ممکن باشد، تا بتوانیم از خروج مبالغی ارز از کشور (برای خرید این دستگاه ها) تا حدودی جلوگیری کنیم.

تصمیم گرفتیم اولین کتابی که در این سیستم گنجانده می شود زیباترین باشد و دلنشین ترین آوا را داشته باشد تا زیبایی کار را با آن تضمین کنیم و چیزی جز کلام خدایی که ما را دوست دارد نیافتیم، خدایی که می گوید: «لو علم المدبرون کیف إشتیاقی بهم لماتوا شوقا».

فصل اول: کلیات

1-1- هدف

هدف ما از انجام این پروژه و نوشتن این پایان نامه، طراحی و ساخت یک کتاب الکترونیکی جیبی است. قصد ما از طراحی این سیستم بررسی عملی و علمی ساختار تکنولوژی های روز بازار راجع به E-BOOK هاست. اینکه چگونگی برنامه نویسی و راه اندازی و طراحی سخت افزار این تکنولوژی ها را به صورت عملی بیازماییم و اینکه تشخیص دهیم که تراشه های موجود کدام برای این طراحی مناسب تر است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: