پایان نامه حمل‌ونقل چندوجهی بر نرم افزار بندری
نوشته شده توسط : admin
  • بندر صادرات و ترانزیت مواد نفتی: این بندر در ضلع شرقی مجتمع بندر شهید رجایی، با موج­شکن­های مستقل احداث گردیده است. دهانه ورودی حوضچه با ۱۰۰ متر عرض مفید امکان تردد شناورها را به داخل حوضچه میسر می­سازد. این بندر دارای هفت پست اسکله به طول ۱۳۰۰ متر و آبخور ۶/۷ متر نسبت به انبار کانتینر[۱] می­باشد. در حال حاضر از این بندر برای صادرات و ترانزیت مواد نفتی استفاده می­گردد.

                    ۱-۱-۱-۱     سخت افزارهای بندر

  • انبارها: مجتمع بندری شهید رجایی دارای ۲۷ باب انبار سرپوشیده جمعاً به مساحت ۲۴۰٫۰۰۰ مترمربع و محوطه‌های بارانداز متعدد جمعاً به مساحت ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ متر مربع می‌باشد که به پایانه های مختلف و ویژه انواع کالا و محموله‌ها تقسیم گردیده‌اند.
  • محوطه­های اختصاصی: بخش­های خصوصی مختلفی در ترمینال کانتینری رجایی فعالیت می­کنند که هر کدام عهده­دار فعالیت خاصی هستند. هم­اکنون تمامی عملیات تخلیه و بارگیری و ملحقات آن توسط بخش خصوصی و با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان انجام می­پذیرد. همچنین بالغ بر ۲/۲ میلیون متر مربع از محوطه­های بندری به­صورت اجاره­های کوتاه و بلندمدت در اختیار شرکت­هایی همچون تایدواتر، شرکت بین­المللی پرس، خزر قشم، توانا قشم، پنبه پارس، کشتیرانی جنوب و غیره قرار گرفته است و این شرکت­ها در زمینه صادرات، ترانزیت و پذیرش کانتینر فعالیت می­کنند.

 

  • تجهیزات بندر: ابزار و تجهیزات در ترمینال کانتینری شهید رجایی در دو حوزه تجهیزات و عملیاتی و سیستم­های مخابراتی قابل شناسایی و دسته­بندی می­باشند. تجهیزات شناسایی شده، در دو حوزه اصلی خشکی و دریا مورد استفاده قرار می­گیرند. این نوع تجهیزات شامل جرثقیل­ها و ماشین­آلات باربر مورد استفاده در اسکله­ها، محوطه و انبار ترمینال کانتینری می­باشد که به علت رشد عملیات بندر، تعداد آن‌ها دائماً در حال افزایش است. در جدول (۲-۱۷) فهرست تمامی تجهیزات مورد استفاده در خشکی آورده شده است. (سازمان بنادر, ۱۳۹۳)

[۱] Container Depot

  • ترمینال ها: پایانه­های مختلفی در ترمینال کانتینری شهید رجایی قرار دارند که هر کدام در زمینه خاصی مشغول به خدمت­دهی هستند؛ که می‌توان به پایانه‌هایی همچون پایانه غلات، پایانه ریلی، پایانه نفتی، پایانه روغن نباتی، پایانه کانتینری با ظرفیت سالانه در حدود ۲۰۰۰۰۰۰ کانتینر، ترمینال استریپ کانتینرهای مشترک، ترمینال صادرات و ترمینال ترانزیت

۱-۱-۱        ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی

با نگاهی به شرایط حمل­ونقل دریایی دریافته می­شود که حمل­ونقل کانتینری سهم قابل توجهی از بازار حمل­ونقل دریایی را به خود اختصاص داده است؛ به­طوری که امروزه بیش از هر زمان دیگر کالاهای متفرقه به­صورت کانتینری حمل­ونقل می­شوند، به همین علت شرکت­های کشتیرانی در چند سال اخیر اقدام به سرمایه­گذاری در خرید کشتی­های کانتینری اقیانوس­پیما نموده­اند.

ناوگان حمل­ونقل جهانی در پی افزایش تقاضا برای حمل­ونقل و حتی جلوتر از رشد تقاضا برای پاسخگویی به این نیاز روزافزون، اقدام به نوسازی و افزایش ظرفیت خود کرده است. به­طوری که با در نظر

متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: