سمینار ارشد مهندسی عمران سازه: بررسی رفتار ساختمان های بتنی با ارتفاع متوسط
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – سازه

عنوان:

بررسی رفتار ساختمان های بتنی با ارتفاع متوسط تحت تحلیل استاتیکی غیر خطی و تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی غیر خطی و مقایسه آنها

چکیده:

پیشرفت های اخیر در زمینه طراحی ساختمان های مقاوم در برابر زلزله با عنوان «طراحی به روش عملکرد لرزه ای»، تحلیل بارافزون (Pushover) را به صورت یک روش عمودی، ساده و کاربردی در مقایسه با تحلیل های پیچیده دینامیکی غیرخطی، جهت برآورد لرزه ای ساختمان ها مبدل نموده است.

در این تحقیق بررسی گسترده ای بر روی شکل های توزیع بار آیین نامه 2800 ایران، توزیع طیفی و توزیع های FEMMA-273 و مقایسه آن با تحلیل دینامیکی غیر خطی انجام گرفته است. به این منظور 15 مدل قاب خمشی بتنی با تعداد 8 و 9 و 10 طبقه که بر مبنای آیین نامه 2800 ایران و ACI طراحی شده اند، تحت اثر شکل های توزیع بار مذکور و روش بارافزون، تحلیل گردیده اند. در ادامه، شتابنگاشتهای سه زلزله طبس، منجیل و السنترو انتخاب شده و سپس به کمک برنامه SAP2000 تحلیل های دینامیکی تاریخچه زمانی غیر خطی بر روی مدل ها و براساس شتابنگاشتهای مقیاس شده صورت پذیرفته است. در نتیجه بازتاب های مختلف تحلیل ها شامل توزیع ماکزیمم برش طبقات، توزیع ماکزیمم تغییر مکان طبقات و شکل توزیع مفاصل پلاستیک در مدل ها و… به دست آمده و بازتابهای مورد نظر با نتایج حاصل از تحلیل های بارافزون مقایسه گردیده اند. به این ترتیب اشکال توزیع بار مناسب بازگو شده و همچنین محدوده قابل اطمینان پاسخ ها و پیشنهاداتی جهت بهبود نتایج روش بارافزون ارائه گردیده است. بررسی های انجام شده نشان داده که بر طبق روش مقیاس شتابنگاشت آیین نامه 2800 ایران مقادیر ضریب مقیاس به دست آمده برای ساختمان های متوسط جواب های قابل قبولی را به دست می دهند.

مقایسه بین پریودهای محاسبه شده برای مدل های مفروض توسط روابط آیین نامه و نیز برنامه های کامپیوتری نشان می دهد که در مدل های با ارتفاع متوسط اختلاف چندانی بین دو روش ذکر شده وجود ندارد.

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: