نوشته شده توسط : admin
  • تعریف کارسنجی

برای به دست آوردن تعریف موردنظر باید هدف­ها و نتیجه­هایی را که از کارسنجی عاید سازمان می­شود شناخت. عده هدف­هایی که از کارسنجی در سازمان دنبال می­شود به شرح زیر است:

زمان برای کار: می­دانیم که مجموعه­ی فعالیت­های یک فرد یا عده افرادی که برای تولید کالا یا انجام خدمتی کار می­کنند زمانی مشخص را به خود اختصاص  می­دهد. مثلاً برای تولید یک جفت کفش در یک خط تولید کارخانه­ای یا دستی و یا حتی انفرادی مجموعه­ای از فعالیت­ها گرد هم می­آیند تا کفش موردنظر در زمانی معین تولید شود. صدور پاسخ استعلام از یک سازمان،‌ نمونه­ای از ارائه­ی خدمت است که برای تحقق آن هم عده­ای در یک خط کاری فعالیت می­کنند تا کار موردنظر انجام شود. در همه­ی این صورت­ها این دو مورد صادق است(دانشگرزاده، ۱۳۸۸،۱۹۵).

الف- کارکردن یا تولید کالا از آغاز تا انجام مرکب از چندین جزء کار درخور شناخت و تفکیک است.

ب- برای انجام دادن کل کار زمانی اختصاص می­یابد که آن زمان نیز حاصل جمع زمان­های انجام گرفتن اجزاء کار است.

با دقت در موارد پیش گفته شده می­توانیم هدف یا نتیجه کارسنجی را به دست آوردن زمان مصروفه برای تولید یک واحد کالا یا ارائه­ی یک واحد خدمت بدانیم و به همین اعتبار تعریف کارسنجی عبارت خواهد بود از:

«مجموعه­ی اقدامات منجر به محاسبه­ی زمان انجام اجزاء کار و نهایتاً مجموع کار»

زمان استاندارد: زمانی که در تعریف پیشین مدنظر بود زمان انجام گرفتن کار ناشی از برداشت بود،‌ یعنی زمان خالص انجام دادن کار.

می­دانیم که نیروی انسانی برای انجام دادن کارها به صورت مستمر و بدون ایست کار نمی­کند. بلکه نظر به ماهیت جسمی و توان خود هر چند گاه نیاز به رفع حوایج شخصی، رفع خستگی و تمدید قوا و برخی مواقع رسیدگی به کارهای شخصی خود دارد که این زمان نیز باید برای رسیدن به زمان واقعی انجام دادن کار، به زمان خالص انجام گرفتن کار افزوده شود (اضافاتی این چنین را که به زمان خالص انجام کار افزوده می­شود، اضافات مجاز می­نامند.) حاصل این افزایش رسیدن به زمانی است موسوم به «زمان استاندارد» بر همین قیاس است که کارسنجی را چنین تعریف می­کنند:

«کارسنجی عبارت است از مجموعه­ی اقداماتی برای محاسبه­ی زمان استاندارد انجام گرفتن کار»

نیروی انسانی مورد نیاز: با به دست آوردن زمان استاندارد برای انجام دادن هر کار یا جزء از کار و در دست داشتن زمان رسمی انجام دادن کار هر نفر، می­توان برآورد کرد که مثلاً برای تولید روزانه هزار جفت کفش در خط تولید به چند نفر نیروی انسانی در سطوح تخصصی، صفی، ستادی و غیرتخصصی نیاز می­باشد. حاصل استفاده­ای این چنین از کارسنجی تعریفی به این شرح را ارائه می­دهد:

«کارسنجی عبارت است از محاسبه­ی نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام دادن کارهای مشخص در یک سازمان»(همان، ۱۹۶)

سازماندهی: یکی از فنون بهبود روش­ها که به کار سازماندهی می­آید جدول تقسیم کار است. اما باید دانست که جدول تقسیم کار چون به محاسبه­ی بازدهی افراد نمی­پردازد و تنها سعی در تعدیل تقسیم زمان تحت اختیار بین نیروی شاغل و تقسیم کار بر اساس تخصص افراد دارد، نمی­تواند وسیله­ی مفیدی برای سازماندهی به معنای کامل آن باشد. اما کارسنجی در محاسباتی که می­کند این امکان را فراهم سازد تا سازماندهی براساس کمیت واقعی بازده افراد صورت گیرد. از این­رو در برخی از تعاریف کارسنجی را:

«فن تعیین نیروی انسانی موردنیاز برای انجام دادن کارها براساس تخصص دانسته­اند که در واقع همان مفهوم سازماندهی را از نظر کمی و کیفی ارائه کرده­اند.»

نیروی انسانی مشغول به کار: کارسنجی در یک سازمان دایر مشغول به کار شکلی دیگر دارد و هدفی دیگر را دنبال می­کند(همان،۱۹۷).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مفهوم و تعریف خدمات و خدمات الکترونیکی

یکی از مفاهیمی که در دهه های اخیر به گونه ای بسیار گسترده در جوامع پیشرفته مطرح گردیده و در موارد زیادی با موفقیت به اجرا درآمده،مفهوم خدمات الکترونیک است.بهره گیری از خدمات الکترونیک می تواند موجب ارائه بهتر خدمات دولتی به شهروندان شود و امکان استفاده و دسترسی برابر کلیه شهروندان،تعامل اثربخش تر با طرفهای درگیر و غنی سازی شهروندان را فراهم آورد و در مجموع،به ایجاد مدیریت دولتی اثر بخش تر منجر شود.از جمله نتایج مورد نظر از چنین فرآیندی،کاهش فساد اداری و شفافیت بیشتر امور،بالا رفتن میزان مسئولیت،دائمی شدن بهبود روندها و فرآیندها،راحتی بیشتر،رشد منابع و کاهش هزینه خدمات است. با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی،مراکز خدمات رسانی به مشتریان نزدیکتر می شوند و افراد می توانند حتی از طریق رایانه های شخصی،خدمات خود را دریافت کنند . همچنین خدمات الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت و هزینه دولت،شهروندان و کسب و کار می گردد.جهانی شدن نیز دولتها را وادار می سازد تا به منظور فروش کالا و خدمات خویش و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگها و تمدنها،اقدام به ارائه خدمات الکترونیک کنند.

خدمات الکترونیک،شیوه ای است برای استفاده از فناوری اطلاعات و فناوریهای جدید که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی،اصلاح کیفیت آنها و ارائه فرصتهای گسترده برای مشارکت در فرآیندها و نمادهای مردم سالار را می دهد. طرح خدمات الکترونیک،تکیه بر اینترنت و دیگر فناوریهای نوظهور دارد تا اطلاعات و خدمات را به سادگیبه سرعتبه شیوه ای کارا و با هزینه کم دریافت و توزیع کند.

تعاریف بسیاری برای خدمات ارائه شده است، اما همۀ آنها وجوه مشترکی چون نا ملموس بودن خدمات و مصرف آنی آن را در بر می گیرد، در زیر چند تعریف از خدمات ارائه می شود:

زیتامل[۱] و مری جو بیتنر[۲] عقیده دارند که خدمات عبارتند از کردارها، فرایندها و عملکردها. یک خدمت، فعالیت یا مجموعه ای است از فعالیت های کم و بیش ناملموس که معمولاً و نه لزوماً در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات و یا منابع فیزیکی یا کالاها و/ یا سیستم های عرضه کننده خدمات صورت می‌‌گیرند و به عنوان راه حل هایی برای مشکلات مشتری ارائه می شوند‌‌

یک تعریف دقیق از کالاها و خدمات باید این دو را بر اساس صفات ویژه شان از یکدیگر متمایز و مشخص کند. یک کالا، شیئی است فیزیکی و ملموس یا محصولی است که می توان آن را درست کرد و منتقل نمود؛ در طول یک مدت زمان خاص وجود دارد و بنابراین می توان آن را تولید و بعداً استفاده کرد یک خدمت ناملموس است و از بین می رود.

۱-Valarie A. Zeithaml

۲-Mary Jo Bitner

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرضیه‏های تحقیق:

 

فرضیه ۱ : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ تکنولوژیکی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

 

فرضیه ۲ : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ حمایت مدیران ارشد برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

 

فرضیه ۳ : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ منابع انسانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

.

فرضیه ۴ : شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ فرهنگ سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد.

 

فرضیه ۵:  شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش از لحاظ ساختار سازمانی برای پیاده سازی مدیریت دانش استعداد دارد..

 

 

۱-۵- اهداف تحقیق

مهمترین اهداف این تحقیق با توجه به عنوان تحقیق” بررسی میزان استعداد تقبل  مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش “عبارتند از:

 

هدف اصلی :

بررسی میزان استعداد تقبل شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش.

اهداف فرعی :

 

  • تعیین میزان استعداد تکنولوژیک شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد مدیران ارشد شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد منابع انسانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد فرهنگ سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین استعداد ساختار سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

 

مدیران شرکت پس از اخذ گزارش نتایج این تحقیق به خوبی می­توانند از میزان استعداد هر یک از عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش آگاهی پیدا کرده و به دنبال رفع نقص و کاستی ها در هر یک از مواردی بپردازند که از آمادگی لازم برخوردار نمی باشد. و در نهایت با اطمینان به وجود آمادگی لازم در محیط درونی سازمان با ریسک پایین تری به پیاده سازی سیستم مدیریت دانش بپردازند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

قلمرو پژوهش

الف-قلمرو موضوعی پژوهش:

موضوع تحقیق در حیطه مدیریت اجرایی می باشد که به موضوع ” میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش ” می پردازد.

ب- قلمرو مکانی پژوهش:

این تحقیق در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش انجام گرفته است.

ج-قلمرو زمانی پژوهش:

این تحقیق در بازه زمانی تیرماه تا دی ماه ۹۲انجام یافته است.

 

 

۱-۸- نوع  و روش تحقیق

روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، از نظر گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است.اطلاعات مرتبط با مفاهیم و تئوریهای تحقیق، از بررسی­های کتابخانه­ای و مطالعات متون فارسی و انگلیسی موجود در این زمینه و گزارشات داخلی شرکت دریا گسترکیش تامین خواهد گردید. و برای گردآوری اطلاعات در روش میدانی از پرسشنامه ومصاحبه استفاده خواهد شد که پس از توزیع بین مدیران و کارشناسان شرکت دریا گسترکیش فراهم خواهد شد.

طبق مطالب قبلی متغیر وابسته این تحقیق میزان استعداد شرکت دریاگسترکیش برای پیاده سازی مدیریت دانش و متغیرهای مستقل تحقیق نیز در پنج دسته کلی ۱- تکنولوژی ۲- حمایت مدیران ارشد      ۳- منابع انسانی ۴-فرهنگ سازمانی ۵- ساختار سازمانی  قرار دارند و در قالب پرسشنامه تهیه شده به بررسی جزئی هرکدام از آنها پرداخته خواهد شد.  روش نمونه گیری نیز روش نمونه گیری تصادفی است و برای آزمون فرضیه­ها از آزمون دوجمله ای و تی تست تک نمونه ای استفاده خواهد شد.

ابزارهای گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه و مصاحبه است که برای بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس از تنظیم یک پرسشنامه معتبر و تعیین روایی آن، اطلاعات پرسشنامه­ای مورد نیاز  از جامعه آماری مورد بررسی گردآوری شده و با استفاده از روشهای آماری مناسب همچون جداول فراوانی، نمودارها  و آزمونهای آماری مناسب ارتباط هرکدام از متغیرهای مستقل مورد بررسی با متغیر وابسته تعیین خواهد شد. برای پردازش اطلاعات کامپیوتری بدست آمده در این تحقیق از نرم­افزارهای آماری SPSS و EXCEL استفاده خواهد شد

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اهداف فرعی :

 

  • تعیین میزان استعداد تکنولوژیک شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد مدیران ارشد شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد منابع انسانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین میزان استعداد فرهنگ سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش
  • تعیین استعداد ساختار سازمانی شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش در پیاده سازی مدیریت دانش

 

مدیران شرکت پس از اخذ گزارش نتایج این تحقیق به خوبی می­توانند از میزان استعداد هر یک از عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش آگاهی پیدا کرده و به دنبال رفع نقص و کاستی ها در هر یک از مواردی بپردازند که از آمادگی لازم برخوردار نمی باشد. و در نهایت با اطمینان به وجود آمادگی لازم در محیط درونی سازمان با ریسک پایین تری به پیاده سازی سیستم مدیریت دانش بپردازند.

 

 

 

۱-۶- متغیرهای پژوهش

دراین تحقیق میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش مورد بررسی قرار می گیرد. متغیرهای این تحقیق شامل دو دسته متغیرهای مستقل و وابسته به شرح زیر می باشد:

الف-متغیرهای مستقل :

۱- تکنولوژی      ۲- حمایت مدیران ارشد     ۳- منابع انسانی       ۴- فرهنگ سازمانی       ۵- ساختار سازمانی

ب- متغیر وابسته:

استعداد شرکت دریا گستر کیش برای پیاده سازی مدیریت دانش

۱-۷- قلمرو پژوهش

الف-قلمرو موضوعی پژوهش:

موضوع تحقیق در حیطه مدیریت اجرایی می باشد که به موضوع ” میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش ” می پردازد.

ب- قلمرو مکانی پژوهش:

این تحقیق در شرکت حمل و نقل وخدمات کانتینری دریا گستر کیش انجام گرفته است.

ج-قلمرو زمانی پژوهش:

این تحقیق در بازه زمانی تیرماه تا دی ماه ۹۲انجام یافته است.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوع  و روش تحقیق

روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، از نظر گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است.اطلاعات مرتبط با مفاهیم و تئوریهای تحقیق، از بررسی­های کتابخانه­ای و مطالعات متون فارسی و انگلیسی موجود در این زمینه و گزارشات داخلی شرکت دریا گسترکیش تامین خواهد گردید. و برای گردآوری اطلاعات در روش میدانی از پرسشنامه ومصاحبه استفاده خواهد شد که پس از توزیع بین مدیران و کارشناسان شرکت دریا گسترکیش فراهم خواهد شد.

طبق مطالب قبلی متغیر وابسته این تحقیق میزان استعداد شرکت دریاگسترکیش برای پیاده سازی مدیریت دانش و متغیرهای مستقل تحقیق نیز در پنج دسته کلی ۱- تکنولوژی ۲- حمایت مدیران ارشد      ۳- منابع انسانی ۴-فرهنگ سازمانی ۵- ساختار سازمانی  قرار دارند و در قالب پرسشنامه تهیه شده به بررسی جزئی هرکدام از آنها پرداخته خواهد شد.  روش نمونه گیری نیز روش نمونه گیری تصادفی است و برای آزمون فرضیه­ها از آزمون دوجمله ای و تی تست تک نمونه ای استفاده خواهد شد.

ابزارهای گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه و مصاحبه است که برای بررسی میزان استعداد تقبل مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس از تنظیم یک پرسشنامه معتبر و تعیین روایی آن، اطلاعات پرسشنامه­ای مورد نیاز  از جامعه آماری مورد بررسی گردآوری شده و با استفاده از روشهای آماری مناسب همچون جداول فراوانی، نمودارها  و آزمونهای آماری مناسب ارتباط هرکدام از متغیرهای مستقل مورد بررسی با متغیر وابسته تعیین خواهد شد. برای پردازش اطلاعات کامپیوتری بدست آمده در این تحقیق از نرم­افزارهای آماری SPSS و EXCEL استفاده خواهد شد و نتایج بصورت جدول و گراف با تحلیلهای مربوطه ارائه خواهد شد.

۱-۹- ساختار تحقیق

همانطور که بیان شد این تحقیق به  بررسی میزان آمادگی و پذیرش مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش خواهد پرداخت. در فصل اول به بررسی مبانی و کلیات و اهداف و فرضیات مورد استفاده تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم تحت عنوان ادبیات و پیشینه  تحقیق به بررسی ادبیات و سوابق مرتبط با تحقیق پرداخته می شود. فصل سوم به روش شناسی تحقیق می پردازد و در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط پرسشنامه تحقیق با استفاده از روشهای ذکر شده پرداخته ایم و در نهایت در فصل پنجم تحقیق خلاصه ای از مهمترین نتایج تحقیق و نیز پیشنهادات ارائه می شود و در انتها نیز لیست مراجع تحقیق آورده می شود.

۱-۱۰- تعریف کلمات کلیدی

۱-۱۰-۱-مدیریت دانش[۱]: لری پروساک[۲] مدیریت دانش را چنین تعریف میکند:

مدیریت دانش تلاشی است برای شناسایی دارایی های ذهنی که در ذهن افراد مدفون شده است، سپس تبدیل آن به یک دارایی سازمانی که می تواند توسط گستره وسیعی از افراد مورد استفاده قرار گیرد، افرادی که سازمان به تصمیم گیری آنها وابسته است. (اخگر، جهانیان،۱۳۸۹: ۲۴).

[۱] Knowledge management

[۲] Larry Prusak

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ساختار تحقیق

همانطور که بیان شد این تحقیق به  بررسی میزان آمادگی و پذیرش مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش خواهد پرداخت. در فصل اول به بررسی مبانی و کلیات و اهداف و فرضیات مورد استفاده تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم تحت عنوان ادبیات و پیشینه  تحقیق به بررسی ادبیات و سوابق مرتبط با تحقیق پرداخته می شود. فصل سوم به روش شناسی تحقیق می پردازد و در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط پرسشنامه تحقیق با استفاده از روشهای ذکر شده پرداخته ایم و در نهایت در فصل پنجم تحقیق خلاصه ای از مهمترین نتایج تحقیق و نیز پیشنهادات ارائه می شود و در انتها نیز لیست مراجع تحقیق آورده می شود.

۱-۱۰- تعریف کلمات کلیدی

۱-۱۰-۱-مدیریت دانش[۱]: لری پروساک[۲] مدیریت دانش را چنین تعریف میکند:

مدیریت دانش تلاشی است برای شناسایی دارایی های ذهنی که در ذهن افراد مدفون شده است، سپس تبدیل آن به یک دارایی سازمانی که می تواند توسط گستره وسیعی از افراد مورد استفاده قرار گیرد، افرادی که سازمان به تصمیم گیری آنها وابسته است. (اخگر، جهانیان،۱۳۸۹: ۲۴).

۱-۱۰-۲- شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش [۳]: شرکت حمل و نقل و خدمات کانتینری دریا گستر کیش در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شده است. این شرکت اولین و بزرگترین پورت اپراتور ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی می باشد و به مدد مدیریت علمی، نرم افزار ، سخت افزار و تجهیزات پیشرفته بندری و همچنین نیروی انسانی ماهر توانسته است به موقعیت منحصر به فردی در ایران و منطقه خاورمیانه دست پیدا کند.

 

۱-۱۰-۳-تکنولوژی[۴]:

دانش در سازمانهای امروزی را می توان به گونه ای چندپاره توصیف کرد. در این سازمانها حجم گسترده ای از دانش توزیع شده است چنانچه این سازمانها بتوانند داده ها را مدیریت کنند می توانند با تکنولوژی اطلاعات به طور موثر کار کنند. برای تسهیم اطلاعات در هر لحظه و هر کجا چندین نوع تکنولوزی در دسترس است. تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار قابل حمل و نقل شبکه، ایمیل، تله کنفرانس و اینترانت بعضی از تکنولوژیهایی است که در خلق و توزیع دانش مورد استفاده قرار می گیرد. انبار دانش و ذخیره داده های بعضی از تکنولوژی ها در امر ذخیره دانش است. به طور داخلی، سیستم های مدیریت دانش در توسعه مشارکتی ذخیره اسناد و داده ها، خدمات یادگیری و جستجو برای بهترین شیوه ها اثربخش هستند. به طور خارجی، آنها برای مدیریت روابط مشتری،

 

 

به دست آوردن هوش رقابتی و همکاری با شرکا مفید هستند.(دانشگر،۱۳۸۸)

[۱] Knowledge management

[۲] Larry Prusak

[۳] Tidewater Middle East Marine Services

[۴] Technology

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فرهنگ سازمانی[۱]:

تعاریف متعددی از فرهنگ سازمانی ارائه شده است. برای مثال فرهنگ سازمانی به عنوان ارزشهای غالب که بوسیله یک سازمان حمایت می شود توصیف شده است. در هر سازمانی الگویی از باورها، سمبل ها، شعائر، داستانها و آداب و رسوم وجود دارند که به مرور زمان بوجود آمده اند. این الگوها باعث می شوند که در خصوص اینکه سازمان چیست و چگونه اعضا باید رفتار خود را ابراز کنند، درک مشترک و یکسانی بوجود آید.(دانشگر، ۱۳۸۸)

 

۱-۱۰-۶-منابع انسانی[۲]:

منابع انسانی یکی از با ارزش ترین منابع در سازمان ها هستند و کلید حل مشکلات و مولفه اصلی کسب موفقیت ها محسوب می گردند. برای رسیدن به هدف های سازمان و به عبارتی دیگر کسب بهره وری مناسب نیاز به بروز رفتار مناسب از سوی کارکنان است که آن را شایستگی رفتاری می نامند. سازمانها می توانند به بهترین وجهی در استخدام و کارآموزی کارکنان سرمایه گذاری کنند. شاید در گذشته نه چندان دور بیشترین تمرکز عمدتا بر بروز رفتار تخصصی افراد بود، اما امروزه با توجه به رشد دانش و سرعت تغییرات، مجموعه ای از شایستگی های رفتاری یعنی شایستگی های: شخصیتی، اجتماعی، روش ها و تخصص از کارکنان انتظار می رود.(دانشگر، ۱۳۸۸)

 

۱-۱۰-۷-ساختار سازمانی[۳]:

ساختار سازمانی راه یا شیوه ای است که بوسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، ساماندهی و هماهنگ می شوند. سازمانها ساختارهایی را بوجود می آورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و اعمال اعضا را کنترل کنند.(اعرابی،۱۳۷۶ : ۱۰)

[۱] organizational culture

[۲] human resources

[۳] Organizational Structure

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

مقدمه

 

در فصل قبلی کلیات، اهداف، فرضیات و روش کلی تحقیق حاضر ارائه شده است. در این فصل از تحقیق تحت عنوان مبانی نظری تحقیق در ابتدا در مورد تعاریف، مبانی و مفاهیم، اصول، اهمیت، مدلهای پیاده سازی و …مدیریت دانش بحث کرده و سپس سابقه و ادبیات موضوع در مهمترین و جدیدترین تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور بررسی می شود و در آخر از تاریخچه، فعالیت و خدمات شرکت دریا گستر کیش تعاریف و مبانی ارائه می گردد.

۲-۲-تعریف مدیریت دانش

مدیریت دانش واژه ای علمی است که ارائه یک تعریف استاندارد از آن مشکل است. اما تعاریفی که نظریه پردازان از مدیریت دانش ارائه می نمایند ما رادر شناخت هر چه بیشتر آن یاری می رساند.

کارلس آمسترانگ[۱]: مدیریت دانش فعالیتی سازمانی است که هدف از آن به وجود آوردن محیطی اجتماعی و فنی است که بتوان در آن محیط دانش تولید کرده و آن را با دیگران تقسیم نمود.

لاریی پروساک[۲]:  مدیریت دانش تلاشی  برای آشکار کردن دارایی پنهان در ذهن اعضا و تبدیل این دارایی پنهان به یک دارایی سازمانی تا همه کارکنان سازمان به این دارایی دسترسی داشته باشند.

هربرت سنت آنگو[۳]: مدیریت دانش یعنی ایجاد نوعی ارزش از دارایی های پنهان سازمان، ما زمانی به این هدف دست می یابیم که برای افراد ارزش قایل شویم و تواناییهای آنها را برای تولید و جمع آوری و مبادله دانش افزایش دهیم.

توماس دوپورت[۴]: مدیریت دانش عملیات کشف، سازماندهی، خلاصه کردن و ارائه اطلاعات است به شکلی که معلومات کارکنان را بهبود بخشد.

بطور کلی می توان مدیریت دانش را فرآیند ایجاد، تایید، ارائه، توزیع و کاربرد دانش تعریف نمود.(نعمتی، ۱۳۸۳)

مالهوترا[۵] تعریف خود از مدیریت دانش را اینگونه ارائه می دهد: مدیریت دانش، فرایندی است که بواسطه آن سازمانها در زمینه یادگیری(درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش(بیرونی کردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارتهایی را کسب می کنند.

۹ Charles Armstrong

۱۰Larry Prusak

۱۱Herbert Saintongo

[۴] Thomas H.Daveport

[۵] Malhotra

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تعریف مدیریت دانش

مدیریت دانش واژه ای علمی است که ارائه یک تعریف استاندارد از آن مشکل است. اما تعاریفی که نظریه پردازان از مدیریت دانش ارائه می نمایند ما رادر شناخت هر چه بیشتر آن یاری می رساند.

کارلس آمسترانگ[۱]: مدیریت دانش فعالیتی سازمانی است که هدف از آن به وجود آوردن محیطی اجتماعی و فنی است که بتوان در آن محیط دانش تولید کرده و آن را با دیگران تقسیم نمود.

لاریی پروساک[۲]:  مدیریت دانش تلاشی  برای آشکار کردن دارایی پنهان در ذهن اعضا و تبدیل این دارایی پنهان به یک دارایی سازمانی تا همه کارکنان سازمان به این دارایی دسترسی داشته باشند.

هربرت سنت آنگو[۳]: مدیریت دانش یعنی ایجاد نوعی ارزش از دارایی های پنهان سازمان، ما زمانی به این هدف دست می یابیم که برای افراد ارزش قایل شویم و تواناییهای آنها را برای تولید و جمع آوری و مبادله دانش افزایش دهیم.

توماس دوپورت[۴]: مدیریت دانش عملیات کشف، سازماندهی، خلاصه کردن و ارائه اطلاعات است به شکلی که معلومات کارکنان را بهبود بخشد.

بطور کلی می توان مدیریت دانش را فرآیند ایجاد، تایید، ارائه، توزیع و کاربرد دانش تعریف نمود.(نعمتی، ۱۳۸۳)

مالهوترا[۵] تعریف خود از مدیریت دانش را اینگونه ارائه می دهد: مدیریت دانش، فرایندی است که بواسطه آن سازمانها در زمینه یادگیری(درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش(بیرونی کردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارتهایی را کسب می کنند.

استیوهالس[۶] مفهوم مدیریت دانش را در ارتباط با مفاهیم داده، اطلاعات و دانش مطرح می سازد. وی معتقد است که مشکل اصلی در زمینه مدیریت دانش این است که سازمانها نمی دانند که چگونه داده ها را به اطلاعات و اطلاعات را به دانش تبدیل کنند لذا بسیاری از سازمانها در حد مدیریت داده و مدیریت اطلاعات باقی مانده اند. هالس، مدیریت دانش را فرایندی می داند که سازمانها بواسطه آن توانایی تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش را پیدا کرده و همچنین قادر خواهند بود دانش کسب شده را به گونه ای موثر در تصمیم های خود به کار گیرند.(ابطحی،صلواتی،۱۳۸۵)

مدیریت دانش در رویارویی با تغییرات ناپایدار محیطی امروزه دنیای کسب و کار، تطبیق، راز بقا و شایستگی های مورد نیاز را برای سازمان ها فراهم می آورد. خصوصا این امر فرآیندهای سازمانی را که به دنبال ایجاد سینرژی(هم افزایی) از ترکیب ظرفیت های اطلاعاتی مبتنی بر فن آوری و قابلیت های نوآوری و خلاقیت کارکنان هستند را در خود جای داده است. در حقیقت این

۹ Charles Armstrong

۱۰Larry Prusak

۱۱Herbert Saintongo

[۴] Thomas H.Daveport

[۵] Malhotra

[۶] Hales

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()